fredag den 16. september 2016

Digital marketing Diploma omsættes til,den virkelige verden ..følg med


FØLG MED:
På mandag er vi færdig, så skal jeg i arbejdstøjet for alvor. Jeg skal gennemgå de digitale platforme, benytte dem, bruge deres insights, targeting, retargeting, afprøve de mange annonceringsmuligheder, styrke SEO og konvertering. 
Bygge link. Jeg vil komme med opslag og sætte digital marketing i relief til traditionel old School marketing, positionering, organisation, forretningsmodeller mv. Jeg glæder mig til den opgave. 
Det hele afsluttes med eksamen.





Professionel Diploma in Digital Marketing

Jeg er netop færdig med uddannelsesforløbet Professional Diploma in Digital Marketing - udbudt af Digital Marketing Institute, hvor Liftet har leveret hovedparten af underviserne. Uddannelsen har være i Danmark i nogle år og der afholdes ca. 10 forløb årligt med 15-20 deltagere. Jeg glæder mig til at kunne annoncere, når jeg inden for nogle måneder har bestået eksamen til uddannelsen.

Jannik Liedner CEO fra Lifted siger, at det er den uddannelse inden for Digital Marketing udbudt i Danmark, der giver de bedste kompetencer inden for :

SEO
PPC
E-mail marketing
Digital display advertising 
Social Media Marketing
Mobile Marketing.

Profil på Facebook

Digital Marketing specialist projektansættelse


tirsdag den 13. september 2016

Professional Diploma in Digital Marketing


3 . dag. Super dygtige specialister leverer undervisning i topklasse. Kurset revideres løbende og specialisterne opdatere med det aller nyeste. Der er rigtig meget spændende potentiale og muligheder på de Respektive digitale platforme. Her er et eksempel fra You Tube Cards der giver mulighed for eks. at tilføje et link til virksomhedens hjemmeside.




fredag den 2. september 2016

Digital Marketing: kog det ned og gør det operationelt.

















SO-ME - Content marketing - Digital marketing
Lad os koge det ned og gøre det operationelt.

Det er lige som altid:
  • Idegrundlag
  • Markeds- og konkurrentanalyse
  • Strategi 
  • Positionering og kommunikation
  • Målsætninger
  • Indsats - kommunikation og markedsføring
  • Ressourcer
  • Planlægning 
  • Realisering og salg
  • Resultatmåling
Nu skal det ske på nettet:

Digital distribution og dialog
  • Web og mobil web / ehandel  
  • SO-ME 
  • Direct mail
  • Annoncering på digitale platforme
Som hidtil handler det om at være relevant, interessant og troværdig. På de sociale medier er medarbejderne de bedste repræsentanter også kunderne ikke at forglemme.

På de digitale medier, er der mange muligheder for at binde sine aktiviteter samme og dermed øge effekt og gennemslagskraft. Ligeledes findes der ingen papirkurv på internettet. ( som i gamle dage hvor en direktmailkampagne kunne finde vej direkte i papirkurven), ligesom målgruppen selv bestemmer, hvornår de vil læse og se vore budskaber.

På internettet har Facebook, Twitter, LinkedIn, Google, Youtube, Instegram, Snapchat etc. best practice som vi skal benytte os af. Det samme gælder for direct mail.

Virkeligheden er, at det er mest effektivt at kommunikere til sin målgruppe på internettet. Det er der rigtig mange undersøgelser, der viser. Virkeligheden er også, at  rigtig mange virksomheder har lang vej foran sig, når de skal møde de udfordringer kommunikation på nettet giver.

Der er især 2 forhold:

Muligheder og stærke sider
  • Ny læring og træning
  • Gør marketinghjemmearbejdet inden man starter
  • Lad det være gennemgribende vor virksomheden
  • Det kræver tid og ressourcer
Trusler og svage sider
  • Dårlig funderet marketing
  • Manglende kompetencer
  • Bag efter kunkurrenterne
  • Mangel på ressourcer og tid






tirsdag den 5. juli 2016

Digital disruption kommer ikke natten over - men en sund vurdering kan anbefales

Med tilladelse af Jonathan Løw 

Jeg er fuldstændig enig. Digital disruption kommer ikke "ower Night". Samtidig er det vigtig, at virksomheden laver vurderingen og laver den grundigt, fordi der både er trusler og muligheder - ligesom virksomheden kan have stærke og svage sider set i forhold til konkurrenter.

Disruption - tid til selvransagelse i konsulentbranchen

Jeg har skrevet en længere artikel til Symbion-bloggen om DISRUPTION under titlen BAG OM HYPEN: http://symbion.dk/blog/disruption-bag-om-hypen/
Min pointe er bl.a. den, at så længe vi arbejder så unuanceret og i mange tilfælde misforstået, som vi gør lige nu med disruption og disruptive innovation, så risikerer vi at gøre virksomhederne en bjørnetjeneste. 
Der er bl.a. brug for selvransagelse i konsulentverden, som jeg tilstår at tilhøre på godt og ondt.
Vi skal i den verden holde op med at hævde, at disruption kommer til at ske i alle brancher med en enorm hastighed og i stedet sætte os ind i hver enkelt branche, før vi skaber panik. 
Al forskning indenfor disruption viser lige nu, at disruptive innovation både sker gradvist og pludseligt. Forudsætningen for, at man forstår disruption, er at man forstår den logik.
Som det er lige nu, så skaber mange rådgivere i mine øjne mere uro, end hvad nødvendigt er, og frem for alt bekymring frem for dybde og indsigt. Vi har i min verden brug for færre foredrag og workshops med floskler om, at hvis man ikke disrupter, så bliver man selv disrupted. I stedet skal vi, også os i konsulentbranchen, gøre os den umage for alvor at læse op på det stof, vi kloger os på. Dette kræver, at vi ikke blot fyrer det samme 1-times foredrag af X antal gange om ugen, hvor vi bruger nogenlunde de samme cases og råber vagt i gevær uanset hvem, vi taler for.
I stedet skal vi holde lidt færre foredrag, komme lidt mere ud i virkeligheden, arbejde helt tæt sammen med både corporates og innovative startups og så sætte os dybt ind i den branche og de tilhørende brancher, vi skal inspirere og guide på området. 
Som vi siger til hinanden i de iværksætter-miljøer, jeg har færdedes i de sidste tyve år:
Stop talking and get out of the building...

Written by

Cokies

Blog ejer: Denne hjemmeside er drevet og ejet af: Hans  Albrechtsen Varbergvej 73 st 3 6100 Haderslev Hvad er en cookie? En...