
SO-ME - Content marketing - Digital marketing
Lad os koge det ned og gøre det operationelt.
Det er lige som altid:
- Idegrundlag
- Markeds- og konkurrentanalyse
- Strategi
- Positionering og kommunikation
- Målsætninger
- Indsats - kommunikation og markedsføring
- Ressourcer
- Planlægning
- Realisering og salg
- Resultatmåling
Nu skal det ske på nettet:
Digital distribution og dialog
- Web og mobil web / ehandel
- SO-ME
- Direct mail
- Annoncering på digitale platforme
Som hidtil handler det om at være relevant, interessant og troværdig. På de sociale medier er medarbejderne de bedste repræsentanter også
kunderne ikke at forglemme.
På de digitale medier, er der mange muligheder for at binde sine aktiviteter samme og dermed øge effekt og gennemslagskraft. Ligeledes findes der ingen papirkurv på internettet. ( som i gamle dage hvor en direktmailkampagne kunne finde vej direkte i papirkurven), ligesom målgruppen selv bestemmer, hvornår de vil læse og se vore budskaber.
På internettet har Facebook, Twitter, LinkedIn, Google, Youtube, Instegram, Snapchat etc. best practice som vi skal benytte os af. Det samme gælder for direct mail.
Virkeligheden er, at det er mest effektivt at kommunikere til sin målgruppe på internettet. Det er der rigtig mange undersøgelser, der viser. Virkeligheden er også, at rigtig mange virksomheder har lang vej foran sig, når de skal møde de udfordringer kommunikation på nettet giver.
Der er især 2 forhold:
Muligheder og stærke sider
- Ny læring og træning
- Gør marketinghjemmearbejdet inden man starter
- Lad det være gennemgribende vor virksomheden
- Det kræver tid og ressourcer
Trusler og svage sider
- Dårlig funderet marketing
- Manglende kompetencer
- Bag efter kunkurrenterne
- Mangel på ressourcer og tid