Det er interessant at følge de mange digitale tiltag. Mange vil sige, at den digitale udvikling, digitaliseringen er vejen frem. Rigtig mange tager skridt for at imødekomme de udfordringer, de finder relevant for deres virksomhed. E-handlen er et kapitel for sig. Der er virkelig fokus på resultater og bundlinje. Her er fokus rettet på sociale medier, ROI for annoncering, SEO etc. Nogle virksomheder oplever en distributions kanalkonflikt og nogle virksomheder håndtere det succesfuldt.
Inden for BTB og BTP er der også mange tiltag i forbindelse med digitalisering, kommunikation, sociale medier, organisation og udvikling af virksomheden mv. Men tegningen herover er forkert for flyene (virksomhederne) i den digitale verden flyver ikke over alle bjergtoppene, de flyver rundt om dem, op og ned i dalene - kredser over en god udsigt etc. Det iaktages af flere.
Rigtig mange virksomheder investere i digital udvikling og fejler - netop fordi det ikke er gennemtænkt. Jeg vil sige, at mange direktioner foretager lappeløsninger.
Det er der ikke meget at gøre ved, fordi de direktioner mangler overblik og mod til at sikre deres virksomhed i fremtidens digitale verden. MULIGHEDEN er vigtig. Den mulighed det skaber for vækst for i virksomheder, der gennemtænker strategien og forbereder sig ordentligt.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar