tirsdag den 5. juli 2016

Digital disruption kommer ikke natten over - men en sund vurdering kan anbefales

Med tilladelse af Jonathan Løw 

Jeg er fuldstændig enig. Digital disruption kommer ikke "ower Night". Samtidig er det vigtig, at virksomheden laver vurderingen og laver den grundigt, fordi der både er trusler og muligheder - ligesom virksomheden kan have stærke og svage sider set i forhold til konkurrenter.

Disruption - tid til selvransagelse i konsulentbranchen

Jeg har skrevet en længere artikel til Symbion-bloggen om DISRUPTION under titlen BAG OM HYPEN: http://symbion.dk/blog/disruption-bag-om-hypen/
Min pointe er bl.a. den, at så længe vi arbejder så unuanceret og i mange tilfælde misforstået, som vi gør lige nu med disruption og disruptive innovation, så risikerer vi at gøre virksomhederne en bjørnetjeneste. 
Der er bl.a. brug for selvransagelse i konsulentverden, som jeg tilstår at tilhøre på godt og ondt.
Vi skal i den verden holde op med at hævde, at disruption kommer til at ske i alle brancher med en enorm hastighed og i stedet sætte os ind i hver enkelt branche, før vi skaber panik. 
Al forskning indenfor disruption viser lige nu, at disruptive innovation både sker gradvist og pludseligt. Forudsætningen for, at man forstår disruption, er at man forstår den logik.
Som det er lige nu, så skaber mange rådgivere i mine øjne mere uro, end hvad nødvendigt er, og frem for alt bekymring frem for dybde og indsigt. Vi har i min verden brug for færre foredrag og workshops med floskler om, at hvis man ikke disrupter, så bliver man selv disrupted. I stedet skal vi, også os i konsulentbranchen, gøre os den umage for alvor at læse op på det stof, vi kloger os på. Dette kræver, at vi ikke blot fyrer det samme 1-times foredrag af X antal gange om ugen, hvor vi bruger nogenlunde de samme cases og råber vagt i gevær uanset hvem, vi taler for.
I stedet skal vi holde lidt færre foredrag, komme lidt mere ud i virkeligheden, arbejde helt tæt sammen med både corporates og innovative startups og så sætte os dybt ind i den branche og de tilhørende brancher, vi skal inspirere og guide på området. 
Som vi siger til hinanden i de iværksætter-miljøer, jeg har færdedes i de sidste tyve år:
Stop talking and get out of the building...

Written by

mandag den 13. juni 2016

I think that digital marketing, content marketing and social media marketing has hit the restart field.




Why? 
Because the tools of mass communication and traditional marketing still sets the agenda, just in new terms. Distribution, leads, Trafic, roi, contacts, reach,branding etc. When I follow the many tools two manage and distribute content ... read the contents as I experience it as a mass communication .. digitized direct campains. 








Not to offend but two Simplify: Old wine in new bottles. 

I think social media is Suitable for "receiving personalized communication", reaction and dialogue. I think that social media allows for the use of my personal values ​​and corporate values ​​to a fusion of horizons with relevant decision-makers for the performance and products my company offers. 


I think that social media and content allows me to identify relevant people and reference groups. In this context, I assume my messages / content, form a common understanding values ​​and perceptions with the recipient so that I targeted and relevant, can access them. 

Likewise, I see social media as an opportunity for the company that I work for and for me to build my personal status with the company's differentiation and brand. 

The higher status build up,  my personal impact have, when I need to complete the sale or delivery of my business. Depending on company size social platforms has many opportunities to follow  this strategy. 
Jan Carlzon transformed SAS from a flight opperator to a service organization and called everyone who meets customer; frontpeople.

I think we need to transforme employees who already have contact with the customer into digital front people. The centralization of digital communication staff and communicators as journalist to write - I think it's to easy. 

I think employees that are in contact with our costumers need-to-learn - the use digital marketing, content marketing and big data - information as tools in their everyday effort for themself and the company to be successfull.


søndag den 12. juni 2016

Sociale medier overhaler som publikationsplatform



I "Journalism Trends 2016"
" Sociale medier overhaler som en publikations platform"

 Jeg tænker, det afspejles meget godt i den daglige tid vi bruger på sociale medier, som har en sammenhæng med hvordan vor hverdag former sig. Samtidig, synes jeg, det afspejler den grad vi selv er herre over de informationer, vi ønsker. Det giver både muligheder og trusler i forhold til individet og fællesskabet.






fredag den 10. juni 2016

Fokus på Sociale medier



Vi spejler os selv på de sociale medier og vi søger information, inspiration, underholdning og reaktion. Det giver en række muligheder for Big data information - og det giver en række muligheder for at udsøge og påvirke. Social Selling er det engelske udtryk. Det er overraskende at hovedparten af danske virksomheder ikke har sat sig ind i vilkår og muligheder, når McKinsey har lavet en undersøgelse der viser at muligheden for en salgssucces ved 1 direkte kontakt er 75% bedre ved foregående kontakt til vedkommendes netværk og vedkommende selv.

Det er ligeledes tankevækkende, at hovedparten af danske virksomheder stadig måler sine resultater på SO-ME forhold til traditionelle massekommunikationen parametre.


fredag den 3. juni 2016

McKinsey - en diskussion af Digital marketing og Digital disruption


Den digitale verden har længe været under vejs. Vi ved at digitalisering har stor betydning for vores forretning. Hid til har vi fokuseret på de effektiviserings gevinster og styringsgevinster digitalisering har kunnet bidrage med. Vi har kun sjældent set digitalisering som helt nye konkurrende forretningsmodeller som kan true virksomheden og måske ændre den indtjeningsvilkår for den branche vi er i.

Denne diskussion belyser det emne.

Læs diskutionen

torsdag den 2. juni 2016

Sociologi til forståelse af samspil mellem medarbejder og virksomhed på de sociale medier





onsdag den 1. juni 2016

DI - Lynguide til MMV’er på sociale medier/ gør det personligt



DI har lavet en lynguide til MMV'er på de sociale medier.

Jeg synes den er rigtig god. Samtidig vil jeg tilføje, at de virksomheder som i deres segment udnytter den konkurrencemæssige fordel SO-ME giver - kommer foran.

Af artiklen fremgår; GØR DET PERSONLIGT


Læs artiklen


Cokies

Blog ejer: Denne hjemmeside er drevet og ejet af: Hans  Albrechtsen Varbergvej 73 st 3 6100 Haderslev Hvad er en cookie? En...