"Et koncept, en ide kan kun være i hovedet på en person, når en anden person overtager ideen, bliver det til noget andet"...Kommunikations og markedsføringsrådgivning i et digitalt perspektiv Tel. +45 91550935 Hansalbrechtsen@gmail.com
fredag den 16. december 2016
SO-ME -- strækt renomme - stærk influencer - mersalg
Jeg er netop hjemvendt fra Veje til vækst 2016 i Herning. Her hørte jeg et blændende indlæg af Jacob Høj Jørgensen - der sammenfattede fortalte at verden er under kraftig og hurtig forandring set i perspektiv af digitaliseringen. Han fortalte den grundlæggende egenskab, som han mener fremtidens medarbejder skal have, nemlig evnen til at navigere under forandring og under usikre vilkår. " Han kaldte fremtidens medarbejder for "Uncertainty navigator.
Samtidig fremgår det af http://www.edelman.com/insights/intellectual-property/2016-edelman-trust-barometer/global-results/ se fra slide 47 er influencer af stor betydning. 75% af beslutningen om køb kommer fra relationers indflydelse - i sandhedens øjeblik for købsbeslutningen.
Det betyder at relationernes indflydelser er af kolossal betydning for købsbeslutningen. Når jeg binder Jacob Høj Jørgensens indlæg om fremtidens medarbejder sammen med resultaterne fra Edelman - så bliver det helt naturligt at fremtidens medarbejder også skal være en relations navigator.
Influencer marketing bliver ligeledes vital. Det hænger helt naturlig sammen med SO-ME.
Stærkt Renomme
Hvordan opbygger vi stærke relationer og med hvilket formål. Det hænger narturligvis sammen med sociologi og psykologi. De fleste kommunikatører vil argumentere for at det gælder om at fange målgruppens interesse - med sine indlæg og sin annoncering på SO-ME. Det er ikke til at komme uden om. Samtid er det relevant at spørge sig selv om journalistiske og markedsførings kommunikative tilgange - er en god vej til at opbygge relationer. Grundliggende tror jeg, der vil være en vis konsensus om at personer med høj status har en bedre gennemslagskraft end personer med lav status. Grundlæggende tror jeg også, der er enighed om at status består af prestige og renomme. Som det fremgår af Edelman undersøgelse tæller Autoritet kun ringe som prestige udgangspunkt - hvis det ikke er opstået gennem aktiviteter omkring opbygning af renomme på SO-ME. Det leder hen til overvejelser omkring opbygning af renomme på SO-ME som udgangspunkt for indflydelse på sine relationer.
Ifølge http://blog.tomoson.com/influencer-marketing-study/ er return on investment i influencer marketing 6 til 1 alså 6 dollar indtægt for hver dollar investeret.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Cokies
Blog ejer: Denne hjemmeside er drevet og ejet af: Hans Albrechtsen Varbergvej 73 st 3 6100 Haderslev Hvad er en cookie? En...
-
Bonding er at finde en horisontsammensmeltning med den gruppe man er i. Bridging er at opnå horisontsammensmeltning med medlemmer i en anden...
-
Ifølge Edelmann’s trust barometer 2016 er det kendetegnende for virksomheder at hver 3. Medarbejder i virksomheden ikke har ti...
-
Det er interessant at følge de mange digitale tiltag. Mange vil sige, at den digitale udvikling, digitaliseringen er vejen frem. Rigtig...
Ingen kommentarer:
Send en kommentar