mandag den 13. juni 2016

I think that digital marketing, content marketing and social media marketing has hit the restart field.




Why? 
Because the tools of mass communication and traditional marketing still sets the agenda, just in new terms. Distribution, leads, Trafic, roi, contacts, reach,branding etc. When I follow the many tools two manage and distribute content ... read the contents as I experience it as a mass communication .. digitized direct campains. 








Not to offend but two Simplify: Old wine in new bottles. 

I think social media is Suitable for "receiving personalized communication", reaction and dialogue. I think that social media allows for the use of my personal values ​​and corporate values ​​to a fusion of horizons with relevant decision-makers for the performance and products my company offers. 


I think that social media and content allows me to identify relevant people and reference groups. In this context, I assume my messages / content, form a common understanding values ​​and perceptions with the recipient so that I targeted and relevant, can access them. 

Likewise, I see social media as an opportunity for the company that I work for and for me to build my personal status with the company's differentiation and brand. 

The higher status build up,  my personal impact have, when I need to complete the sale or delivery of my business. Depending on company size social platforms has many opportunities to follow  this strategy. 
Jan Carlzon transformed SAS from a flight opperator to a service organization and called everyone who meets customer; frontpeople.

I think we need to transforme employees who already have contact with the customer into digital front people. The centralization of digital communication staff and communicators as journalist to write - I think it's to easy. 

I think employees that are in contact with our costumers need-to-learn - the use digital marketing, content marketing and big data - information as tools in their everyday effort for themself and the company to be successfull.


søndag den 12. juni 2016

Sociale medier overhaler som publikationsplatform



I "Journalism Trends 2016"
" Sociale medier overhaler som en publikations platform"

 Jeg tænker, det afspejles meget godt i den daglige tid vi bruger på sociale medier, som har en sammenhæng med hvordan vor hverdag former sig. Samtidig, synes jeg, det afspejler den grad vi selv er herre over de informationer, vi ønsker. Det giver både muligheder og trusler i forhold til individet og fællesskabet.






fredag den 10. juni 2016

Fokus på Sociale medier



Vi spejler os selv på de sociale medier og vi søger information, inspiration, underholdning og reaktion. Det giver en række muligheder for Big data information - og det giver en række muligheder for at udsøge og påvirke. Social Selling er det engelske udtryk. Det er overraskende at hovedparten af danske virksomheder ikke har sat sig ind i vilkår og muligheder, når McKinsey har lavet en undersøgelse der viser at muligheden for en salgssucces ved 1 direkte kontakt er 75% bedre ved foregående kontakt til vedkommendes netværk og vedkommende selv.

Det er ligeledes tankevækkende, at hovedparten af danske virksomheder stadig måler sine resultater på SO-ME forhold til traditionelle massekommunikationen parametre.


fredag den 3. juni 2016

McKinsey - en diskussion af Digital marketing og Digital disruption


Den digitale verden har længe været under vejs. Vi ved at digitalisering har stor betydning for vores forretning. Hid til har vi fokuseret på de effektiviserings gevinster og styringsgevinster digitalisering har kunnet bidrage med. Vi har kun sjældent set digitalisering som helt nye konkurrende forretningsmodeller som kan true virksomheden og måske ændre den indtjeningsvilkår for den branche vi er i.

Denne diskussion belyser det emne.

Læs diskutionen

torsdag den 2. juni 2016

Sociologi til forståelse af samspil mellem medarbejder og virksomhed på de sociale medier





onsdag den 1. juni 2016

DI - Lynguide til MMV’er på sociale medier/ gør det personligt



DI har lavet en lynguide til MMV'er på de sociale medier.

Jeg synes den er rigtig god. Samtidig vil jeg tilføje, at de virksomheder som i deres segment udnytter den konkurrencemæssige fordel SO-ME giver - kommer foran.

Af artiklen fremgår; GØR DET PERSONLIGT


Læs artiklen


SO-ME - Digital marketing - Social media Selling



Alle specialister og virksomhedsledere er enige. Aktiviteter på sociale medier - dialog med kunder og potentielle kunder via social medier er et vilkår.

 Grundlæggende kræver det en ny tilgang til kommunikation på nettet for hele virksomhedens organisation. "Stakeholder" er et udtryk, der ofte bruges - fordi troværdigheden og gennemslagskraften opnåes, når det er virksomhedens ansvarlige medarbejdere, der kommunikerer på de sociale medier.

I nogle af mine artikler på denne blog, henviser jeg til Carlzon's forandring af SAS organisationen - fra at være en fly operatør til at være en service organisation. De medarbejdere, der har direkte kontakt med kunderne, kalder han for "frontpeople".

Hvis en virksomhed skal have succes og opnå en konkurrencemæssig fordel med de muligheder Social media Selling giver - skal referencen i organisationen være direkte til topledelsen og indsatsen skal prioriteres.

Jeg tilbyder at løse denne opgave gennem midlertidig projektansættelse. Opgaven og indsatsen er meget bestemt af virksomhedens situation. Vi starter med at optimere det eksisterende. Typisk virksomhedens positionering, strategi, kommunikationsstrategi, hovedbudskaber mv.

Når det er gjort ser vi på organisationen og etablere en proces, hvor vi identificerer, motiverer og etablerer frontpeople i virksomheden, der forestår kommunikation og aktiviteter inden for SO-ME og digital marketing.

Ansættelse på deltid - handlingsplan

Sådan griber vi det an

  • Uforpligtende møde hvor vi forventningsafstemmer og hvor vi sikrer, at der er en god kemi. 
  • Beslutning om midlertidig ansættelse typisk over 3 måneder min. 2 dage hver måned. 
  • Timeløn kr. 400 
  • Arbejdssted i virksomheden 
  • Frigørelses attest 
  • Kontrakt
Min tilgang til opgaven
  • Analyse af virksomhedens nuværende tiltag 
  • Hvad gør konkurrenterne 
  • Kunde og målgruppe analyse - typisk beskrivelse af beslutningsprocessen 
  • 3-4 sides oplæg til digital kommunikations strategi og heraf følgende tiltag der skal implementeret 
  • Implementering af tiltag 
  • Evaluering og eventuel ny midlertidig ansættelse på deltid.

Cokies

Blog ejer: Denne hjemmeside er drevet og ejet af: Hans  Albrechtsen Varbergvej 73 st 3 6100 Haderslev Hvad er en cookie? En...