"Et koncept, en ide kan kun være i hovedet på en person, når en anden person overtager ideen, bliver det til noget andet"...Kommunikations og markedsføringsrådgivning i et digitalt perspektiv Tel. +45 91550935 Hansalbrechtsen@gmail.com
tirsdag den 27. september 2016
mandag den 26. september 2016
Plan til involvering af medarbejder i virksomhedens sociale medie aktiviteter - Medarbejder Advocacy actionplan
I mange virksomheder er aktiviteter på sociale medier enten en uoverkommelig opgave eller en opgave, der er henlagt til kommunikationsafdelingen. Her bliver det måske mere til en form image kommunikation og involvering på de sociale medier, når kommunikationsafdelingen tager sig af opgaven. Der skal ikke læses meget på nettet, før det står klart at tilstedeværelse på de sociale medier er vigtigt. Både med annoncering, til at opnå indsigt og til at lytte til kunderne. Det fremgår også tydeligt at den bedste kommunikation sker via "Advocacy"
Hvordan skal det så organiseres og startes op. Her er et forslag til en Actionplan:
1. På et personalemøde skal direktionen meddele a de er på udkig efter alle teammedlemmer til at fremme indlæg på deres personlige sociale medier konti - Facebook, LinkedIn, beBee, Twitter og Instagram mv. på regelmæssig basis.
2. Udsend en e-mail til virksomhedens medarbejdere med en forklaring på, hvad medarbejderen fortalervirksomhed er, hvorfor det sker, og hvad der vil ske for virksomheden. Det er vigtigt at medarbejderne oplever og mærker at det er helt op til dem selv om de vil deltage i Actionplanen.
3. I en opfølgning e-mail, bede alle om at følge og gerne alle YourCompany sider på Facebook, LinkedIn, beBee, Twitter og Instagram etc.fra deres personlige sociale medier sider.
4. Der skal være en socialmedia leder i virksomheden. Det fungerer bedst, hvis det er ejeren eller en ejeren har eller direktøren har udnævnt. Den Socialmedia ansvarlige udsender et regneark med emner og ideer til indfaldsvinkler, samt organisering over en periode, typisk 3 md. Frem. De enkelte medarbejdere byder ind på emner de gerne vil skrive om og på hvilke medier de vil distribuere det.
5. Medarbejderne fremsender Per mail deres indlæg til den Social medie ansvarlige, der giver sparring til indlægget og på den måde er med til at styrke medarbejdernes kompetencer omkring brug af sociale medier.
6. Når et indlæg er klar til distribution slår medarbejderen det op på respektive sociale medier og der sendes en mail med links til alle virksomhedens medarbejdere, der opfordres til at dele opslagene. S
7. Som en del af Actionplanen er det vigtig at direktøren og afdelingschefer roser medarbejderens personlig engagement for virksomheden. Det kan ske når man mødes, ved likes, og per mail.
8. Det er vigtigt, at aktiviteterne følge op med indsigt fra Google analytic omkring link ind til virksomhedens websites og indsigt fra virksomhedens egene sociale medier.
9. Hvilke emner skal vi ligge ud:
- Ansættelse af medarbejdere, ledige stillinger, gode medarbejder
- Udvidelser af virksomheden
- Tilgang af nye kunder - navngiven hvis det er muligt
- Vundne opgaver
- Opnåede kundefordele - gerne fortalt af kunden selv
- Forbedret eller effektivisteret arbejdsproces
- Resultater fra Firmaidræt eller personlige resultater fra medarbejderne som virksomheden er stolte af
- "E-books"
- "Infographics"
- "Youtube video"
- "Case study"
- "Online præsentationer"
Lad os lige tage et lille regnestykke.
Lille virksomhed med 10 ansatte. De er på Facebook med i gennemsnit 100 venner, på LinkedIn med 75 i deres netværk. Virksomheden har selv en Linketinprofil med 50 medlemmer.
Vi siger at opslagene bliver delt af 20 % af vennerne/ netværket.
Et opslags rækkevidde (10x100)+(10x75) = 1750+ 50 =1800 + (1800x100x0,20) = 37800 der har mulighed for at se et indlæg. Mine bedst indlæg læses af ca. 10 % altså 3780 læsere af et indlæg.
Hvad skal virksomheden overveje.
Vi siger at opslagene bliver delt af 20 % af vennerne/ netværket.
Et opslags rækkevidde (10x100)+(10x75) = 1750
- At opbygge et større netværk?
- At skabe opmærksomhed?
- At øge salg/generere flere leads?
- At opbygge et brand?
- At engagere brugere?
- At fremhæve jeres kompetencer?
- At få responce fra jeres kunder og potentielle kunder
- At tænke på købsbeslutningsprocessen i forhold til indlæg med potentielle kunder
- At tænke på influenterne
- At forstå forskellige motiver i kunders organisation
- At opbygge tillid på flere niveauer
tirsdag den 20. september 2016
Din virksomhed og digital marketing
Kære virksomhedsejer, formand eller direktør.
Herunder er et link til en undersøgelser med 13 spørgsmål. Hvis du bruger tiden - vil du hurtig mærke hvordan din og virksomhedens situation er i forhold til digital marketing.
Alle besvarelser er anonyme og jeg vil benytte besvarelserne til med jævne mellemrum at udgive en statusrapport her på min blog.
Det afsluttende spørgsmål afklare om i er bekendt med konkurrenternes tiltag, stærke og svage sider i forhold til digital marketing og det afklare om i er bevidst om trusler og muligheder.
Det skal kunne besvares på under 5 minutter.
Viser det sig at der er muligheder - eller trusler og i kan klare det med en deltidsansat i første omgang eller måske en fuldtidsansat efter nærmere aftale - ja så kontakt mig endelig.
Link til spørgeskema om til forståelse af virksomhedens situation inden for digital marketing
Herunder er et link til en undersøgelser med 13 spørgsmål. Hvis du bruger tiden - vil du hurtig mærke hvordan din og virksomhedens situation er i forhold til digital marketing.
Alle besvarelser er anonyme og jeg vil benytte besvarelserne til med jævne mellemrum at udgive en statusrapport her på min blog.
Det afsluttende spørgsmål afklare om i er bekendt med konkurrenternes tiltag, stærke og svage sider i forhold til digital marketing og det afklare om i er bevidst om trusler og muligheder.
Det skal kunne besvares på under 5 minutter.
Viser det sig at der er muligheder - eller trusler og i kan klare det med en deltidsansat i første omgang eller måske en fuldtidsansat efter nærmere aftale - ja så kontakt mig endelig.
Link til spørgeskema om til forståelse af virksomhedens situation inden for digital marketing
Eks. på Socialmedia marketing der virker
Jeg slået følgende opslag op på min professionelle Facebook profil og på min LinkedIn profil. Jeg har boostet det for kr 50 og fået 300 hits på min blog over 5 dage til en nettopris Per hit på 17 øre. Mit netværk på Fasebook er ca. 60 og jeg har en målgruppe def.: m/k 30 til 60 i Haderslev, Kolding, Fredericia og Aabenraa
lørdag den 17. september 2016
Oversigt over digitaliseringen i BTB
Citat fra artiklen: "B2B buyers increasingly prefer digital, with 94 percent conducting some form of online research before purchase"
fredag den 16. september 2016
Digital marketing Diploma omsættes til,den virkelige verden ..følg med
FØLG MED:
På mandag er vi færdig, så skal jeg i arbejdstøjet for alvor. Jeg skal gennemgå de digitale platforme, benytte dem, bruge deres insights, targeting, retargeting, afprøve de mange annonceringsmuligheder, styrke SEO og konvertering.
Bygge link. Jeg vil komme med opslag og sætte digital marketing i relief til traditionel old School marketing, positionering, organisation, forretningsmodeller mv. Jeg glæder mig til den opgave.
Det hele afsluttes med eksamen.
Abonner på:
Opslag (Atom)
Cokies
Blog ejer: Denne hjemmeside er drevet og ejet af: Hans Albrechtsen Varbergvej 73 st 3 6100 Haderslev Hvad er en cookie? En...
-
Bonding er at finde en horisontsammensmeltning med den gruppe man er i. Bridging er at opnå horisontsammensmeltning med medlemmer i en anden...
-
Ifølge Edelmann’s trust barometer 2016 er det kendetegnende for virksomheder at hver 3. Medarbejder i virksomheden ikke har ti...
-
Det er interessant at følge de mange digitale tiltag. Mange vil sige, at den digitale udvikling, digitaliseringen er vejen frem. Rigtig...