"Et koncept, en ide kan kun være i hovedet på en person, når en anden person overtager ideen, bliver det til noget andet"...Kommunikations og markedsføringsrådgivning i et digitalt perspektiv Tel. +45 91550935 Hansalbrechtsen@gmail.com
fredag den 16. december 2016
SO-ME -- strækt renomme - stærk influencer - mersalg
Jeg er netop hjemvendt fra Veje til vækst 2016 i Herning. Her hørte jeg et blændende indlæg af Jacob Høj Jørgensen - der sammenfattede fortalte at verden er under kraftig og hurtig forandring set i perspektiv af digitaliseringen. Han fortalte den grundlæggende egenskab, som han mener fremtidens medarbejder skal have, nemlig evnen til at navigere under forandring og under usikre vilkår. " Han kaldte fremtidens medarbejder for "Uncertainty navigator.
Samtidig fremgår det af http://www.edelman.com/insights/intellectual-property/2016-edelman-trust-barometer/global-results/ se fra slide 47 er influencer af stor betydning. 75% af beslutningen om køb kommer fra relationers indflydelse - i sandhedens øjeblik for købsbeslutningen.
Det betyder at relationernes indflydelser er af kolossal betydning for købsbeslutningen. Når jeg binder Jacob Høj Jørgensens indlæg om fremtidens medarbejder sammen med resultaterne fra Edelman - så bliver det helt naturligt at fremtidens medarbejder også skal være en relations navigator.
Influencer marketing bliver ligeledes vital. Det hænger helt naturlig sammen med SO-ME.
Stærkt Renomme
Hvordan opbygger vi stærke relationer og med hvilket formål. Det hænger narturligvis sammen med sociologi og psykologi. De fleste kommunikatører vil argumentere for at det gælder om at fange målgruppens interesse - med sine indlæg og sin annoncering på SO-ME. Det er ikke til at komme uden om. Samtid er det relevant at spørge sig selv om journalistiske og markedsførings kommunikative tilgange - er en god vej til at opbygge relationer. Grundliggende tror jeg, der vil være en vis konsensus om at personer med høj status har en bedre gennemslagskraft end personer med lav status. Grundlæggende tror jeg også, der er enighed om at status består af prestige og renomme. Som det fremgår af Edelman undersøgelse tæller Autoritet kun ringe som prestige udgangspunkt - hvis det ikke er opstået gennem aktiviteter omkring opbygning af renomme på SO-ME. Det leder hen til overvejelser omkring opbygning af renomme på SO-ME som udgangspunkt for indflydelse på sine relationer.
Ifølge http://blog.tomoson.com/influencer-marketing-study/ er return on investment i influencer marketing 6 til 1 alså 6 dollar indtægt for hver dollar investeret.
fredag den 11. november 2016
Digitalisering - Et livsgrundlag !
Digitalisering - lad os koge det ned og gøre det operationelt, det er et vilkår og det er for flere og flere et livsgrundlag.
Vi møder ordet digital over alt. Vi møder nye digitale teknologier over alt. Der tales hele tiden om disruption. Der er mængder af nye begreber og nye forkortelser. Der er rigtig mange specialister.
Kort sagt mener jeg, digitalisering er en katalysator, der er kendetegnet ved højre hastighed inden for:
Indlæringsevne
Omstillingsevne
Effektivisering
Teknologier
Distribution
Kommunikation
Mængder af digitale selveksponeringsmuligheder
Det er fristende - ny digital selvbekræftelse via sociale medier - "det digitale livsgrundlag"
Relationer
Nye kulturværdier
Nye personlige værdier
Flere redskaber
Digital realitetes verdner
Etc.
Digitalisering betyder et kæmpemæssig udbud af ydelser, muligheder og valg - fra her og nu - til langt ud i fremtiden og alt sammen samlet på vores mobile enheder. Om kort tid kan vi ikke alene styre vores hjems enheder via mobil, men sikkert også styre en lang række produktionsenheder.
Hvordan skal din virksomhed klare sig i udviklingen:
Virksomheder skal som altid spørge sig selv, hvilken oplevet værdi, de skaber for deres kunde. Den digitale verden stiller samtidig det krav for mange, at de skal kunne dele den oplevede værdi, fordi det er en del af det digitale livsgrundlag.
Jeg har ikke mødt en virksomhed endnu - her på nettet, hvor jeg kan se, de gør det, ud over virksomheder der er leverandører af platforme til realisering af "det digitale livsgrundlag".
Kan jeg lide den udvikling. Nej.
Jeg tænker at hastighed, mængden af valgmuligheder, fejlvalg, usikkerhed, utryghed, mangel på fysisk at mærke at jeg bliver elsket - er downsites. NEJ og ja
Men irrelevant for den digitale udvikling er et vilkår. Jeg tror, at virksomheder,
der møder den udvikling og gør den til en del af sit forretningskoncept,
bliver fremtidens vindere.
Jeg tror at virksomheder, der samtidig vil arbejde målrettet med code of conduct inden for den digitale verden og vil sætte grundlæggende menneskelige værdier i centrum for deres udvikling af deres forretning vil være blandt vinderne på lang sigt.
F. Eks kunne et stort tobaksfirma måske vinde kolossalt ved at investere massivt i helbredelse af kræft og investere massivt i afvænningsprogrammer for rygere, samtidig med de investerede i andre muligheder for nydelse og afslapning - moments of - produkter. Jeg kunne forestille mig Google som verdens førende udbyder digitale hjælpemidler til meditere i samarbejde med Marlboro. Der er mange behov, styrket indlevningsevne, koncentrationsevne, fysisk ro, motivation; psykisk balance etc.
Det kan også være ganske jordnær: Jeg har sparet på min fjernvarme. Hej venner på facebook - se hvordan jeg gjorde enkelt via denne app og disse installationer. Skiferien er sikret i al fremtid, og så et link til app-en og et aktuelt billede fra skiferien - med et nb - og vi styre det også, når vi er på ferie.
Så hvad gør din virksomhed
I kan overveje om, I vil møde den digitale nutid og fremtid. Vil i Iikke det så stop med at læse.
Ellers:
Definer jeres forretningsgrundlag, hvor mennesket - jeres kunder har et digitalt livsgrundlag.
Find ud af hvordan jeres virksomheds forretningsgrundlag kan og skal være attraktivt og værdifuldt med det udgangspunkt.
Undersøg, test, evaluer, test igen - til I har nået noget konsistent, realistisk og hvormed virksomheden
kan tjene penge. Derefter er der lanceringen, tilpasning, effektivisering og naturlig brug af styringsredskaber etc. Dataindsamling er i den forbindelse en naturlig del af digitaliseringen og reaktionstiden skal være kort.
tirsdag den 8. november 2016
Mulighed for tilskud op kr. 300.000 til Digital Marketing
Ligger din virksomhed i et af følgende områder, giver udviklingsfonden op til kr 300.000 i tilskud til ansættelse af en akademiker inden for f. eks digital marketing.
Assens, Billund, Bornholm, Brønderslev, Fanø, Favrskov, Faxe, Frederikshavn, Faaborg-Midtfyn,
Gribskov, Guldborgsund, Haderslev, Halsnæs, Hedensted, Hjørring, Holbæk, Holstebro, Ikast-Brande,
Jammerbugt, Kalundborg, Kerteminde, Langeland, Lejre, Lemvig, Lolland, Læsø, Mariagerfjord,
Middelfart. Morsø, Norddjurs, Nordfyns, Nyborg, Næstved, Odder, Odsherred, Randers, Rebild,
Ringkøbing-Skjern, Samsø, Skive, Slagelse, Sorø, Stevns, Struer, Svendborg, Syddjurs, Sønderborg,
Thisted, Tønder, Varde, Vejen, Vesthimmerlands, Viborg, Vordingborg, Ærø, Aabenraa
læs om ordningen her http://innovationsfonden.dk/sites/default/files/retningslinjer_landdistriktsvaekstpilot.docx.pdf
læs om ordningen her http://innovationsfonden.dk/sites/default/files/retningslinjer_landdistriktsvaekstpilot.docx.pdf
fredag den 4. november 2016
SO-ME for virksomheder hvor relationer og tillid hænger sammen med succes
Vi ved det godt, hver gang vi skal købe eller prøve noget nyt, så spørger vi vennerne og lytter efter andres erfaringer og råd. Hvis det er rigtig specielt - ja så ser vi på kilder og troværdighed.
Hvis vi kender vores leverandør fra tidligere omtaler og referencer, så får vi hurtigere selv tillid til leverandøren.
SO-ME giver mulighed for at skabe denne konkurrencefordel for virksomheden. Her er et link, der belyser, hvorfor vi skal benytte Advocacy:
Her er et link til belysning af tillid mv. world wide og regionalt.
søndag den 30. oktober 2016
US BTB undersøgelse 2016 Contentmarketing - hvor står din virksomhed
Her er et link til en artikel om BTB Contentmarketing undersøgelse i US fra 2016.
Der er mange gode spørgsmål som er relevant for selv mindre og mellemstore danske BTB virksomheder. Det i lyset af at Digital Marketing og digitale medie kanaler forlængst har overhalet traditionelle medier som TV, Radio, Print, Outdoor -
Link til BTB contentmarketing undersøgelse i US fra 2016
Der er mange gode spørgsmål som er relevant for selv mindre og mellemstore danske BTB virksomheder. Det i lyset af at Digital Marketing og digitale medie kanaler forlængst har overhalet traditionelle medier som TV, Radio, Print, Outdoor -
Link til BTB contentmarketing undersøgelse i US fra 2016
US BTC undersøgelse for 2016 om Content marketing i virksomheden
Herunder finde I et link til en BTC undersøgelse fra US om contentmarketing. Den indeholder en række relevante spørgsmål enhver dansk BTC virksomhed burde stille sig selv.
Contentmarketing undersøgelse inden for BTC i US - 2016
Contentmarketing undersøgelse inden for BTC i US - 2016
Abonner på:
Opslag (Atom)
Cokies
Blog ejer: Denne hjemmeside er drevet og ejet af: Hans Albrechtsen Varbergvej 73 st 3 6100 Haderslev Hvad er en cookie? En...
-
Bonding er at finde en horisontsammensmeltning med den gruppe man er i. Bridging er at opnå horisontsammensmeltning med medlemmer i en anden...
-
Ifølge Edelmann’s trust barometer 2016 er det kendetegnende for virksomheder at hver 3. Medarbejder i virksomheden ikke har ti...
-
Det er interessant at følge de mange digitale tiltag. Mange vil sige, at den digitale udvikling, digitaliseringen er vejen frem. Rigtig...